Znakomity projekt logo wymaga złożonej kombinacji umiejętności projektowych, wiedzy kreatywnej i umiejętnego użycia. Zaprojektowanie specjalistycznego logo wymaga czasu. Logo to wyłącznie detal marki firmy, ale pozostaje centralnym punktem większości programów brandingowych.
Warto zbadać starannie każdy detal: badania i strategia, typografia, kształt i symbolika, teoria koloru i wykorzystanie projektu logo.
Podstawowe reguły
Rośnie wizualna wymaganie roznicowania się marek. Dzięki temu nie będą mylone z rywalizacja. Tam, gdzie kiedyś było wyłącznie kilka firm na określonym rynku lub niszy, teraz mogą być setki lub tysiące. Wszystkie walczą o uwagę. To stwarza rosnąca potrzebę wizualnego wyróżniania się marek. Chcą się bowiem odróżnić od konkurencji. To zróżnicowanie osiąga się poprzez projektowanie tożsamości marki, czyli szeregu szczegółu. Tworzą one wyjątkowy obraz w naszych umysłach. W współzależności od firmy, tożsamość może obejmować mundury, szatę graficzną pojazdu, wizytówki, opakowanie produktu, styl fotograficzny, kubki do kawy, reklamę billboardowa i sporo innych przedmiotów, aż do wyboru fonty na internetowej stronie.
Ważna jest grafika. W pierwszej kolejności zwracamy uwagę na ksztalt, kolor, a dopiero później na treść. Logo jest małym, ale istotnym elementem wizerunku marki.
Jedna z najciekawszych części bycia projektantem jest uczenie się nowych rzeczy na każdym projekcie. Właściwie każdy klient jest inny, a wręcz w tym samym zawodzie wykonują prace na różne sposoby.
Dlatego warto przywiązywać uwagę do właściwie zaprojektowanego logo.
Sprawdź tutaj: strona internetowa o projektowaniu logo