Kreowanie wizerunku

Wizerunek należy do priorytetów na współczesnym rynku. W dobie upowszechnionych mediów masowych , a oprócz tego licznych kanałów przesyłania informacji, jego budowanie jest dużym wyzwaniem. To samo dotyczy ochrony wizerunku marki.



Wystarczy chwila nieuwagi czy jedna nieprzemyślana decyzja, by postrzeganie firmy zostało zaburzone. Chcąc uniknąć takiego scenariusza, warto wiedzieć z czego składa się wizerunek marki.

Zaufanie na pierwszym miejscu

Wizerunek danego podmiotu głównie opiera się na jego wiarygodności. Klienci i partnerzy biznesowi muszą postrzegać firmę jako rzetelnego specjalistę, znającego się na rzeczy i stawiającego na wysoką jakość oferty. Patrząc na wizerunek firmy w ten sposób, nie będzie przesadzą stwierdzenie, że składa się na niego wszystko to, co dotyczy przedsiębiorstwa. Będą to jego produkty, świadczone usługi, niemniej jednak także zespół pracowników, dodatkowe aktywności, jak np działania charytatywne. W dużym uproszczeniu wizerunek tyczy się zarówno lokalizacji siedziby firmy, jak i wręczanych przez nią gadżetów reklamowych.

Ludzie też są ważni

Bez ludzi nie byłoby żadnej firmy. Co najmniej na razie, ponieważ nowoczesne technologie wciąż zależą od swoich operatorów. A więc kreowanie wizerunku działalności gospodarczej opiera się na specjalistycznym kształtowaniu zespołu, jego kierowaniu , a ponadto nadzorowaniu. Każdy pracownik powinien zdawać sobie sprawę, że swoim dizajnem, zachowaniem i kompetencjami wpisuje się w tworzenie zewnętrznego i wewnętrznego wizerunku własnego pracodawcy.

Więcej: polecam zerknąć na informacje o identyfikacji wizualnej firm